Dyrk sunde vaner

Dyrk sunde vaner

Har du en masse usunde vaner, eller vil du bare gerne i gang med at leve sundere, kan det være en god idé at komme i gang med at dyrke en masse nye sunde vaner, så du kan få gjort din krop sundere og dyrke en sundere livsstil. Der findes jo et hav af sunde vaner, som bare ligger og venter på dig, og det behøver ikke at være svært at komme i gang med en ny og sund vane. Det handler bare om at gøre noget ved det, gøre det hver eneste dag, og lade være med at give op, selvom det måske er svært at få vanen til at hænge ved. Og du bliver kun et mere positivt menneske af at få dig en masse nye og sunde vaner.

Du kan fx starte med at kigge på nogle sunde kostvaner, som kan være et rigtig godt og ikke mindst nemt sted at starte. Du kan jo fx begynde at spise en sund morgenmad, hvis det ikke er en del af dine vaner lige nu. Du kan også vælge at gå i gang med at drikke vand hver eneste dag – måske gøre det til en vane at drikke vand til alle dine måltider, hvis du ikke gør det i forvejen. Eller du kan overveje at gøre det til en vane at spise mindre kød, når du skal planlægge aftensmaden for familien.

Sunde vaner kan i den grad også have noget med bevægelighed at gøre. Du kan jo gøre det til en vane at tage cyklen på arbejde i stedet for at køre, hvis du har mulighed for det. Det kan måske også blive en vane for dig at gå en aftentur, når du har spist aftensmad, inden du bare falder om i sofaen. Eller også skal du have gjort det til en vane at tage et par armbøjning, som det første når du står ud af sengen hver morgen. Der er mange gode muligheder for at finde på nogle sunde vaner, der kan være med til at gøre din krop sundere.

Hvis du gerne vil gøre det nemt for dig selv at komme i gang med de sunde vaner, kan det være godt at starte i de små og ikke give op undervejs. Start fx med at sige en enkelt armbøjning hver morgen, når du står op. Alle kan tage en armbøjning. Når du har fået gjort det til en vane, kan du derefter begynde at bygge på og skrue op til tre, fem, ti eller tyve armbøjning hver morgen. Det samme gælder fx ved din kost. Start med at sige, at du skal drikke vand til din morgenmad. Det kan alle. På sigt kan du så begynde at gøre det til resten af måltiderne, og måske kan du helt skære sodavand og alkohol ud af dit forbrug.

Find de pæneste foldegardiner her.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.